Daaaaag Tina! - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van Linda & Jasper - WaarBenJij.nu Daaaaag Tina! - Reisverslag uit Opera Plaza, Verenigde Staten van Linda & Jasper - WaarBenJij.nu

Daaaaag Tina!

Blijf op de hoogte en volg Linda & Jasper

07 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Opera Plaza

Toch niet zo heel wonderbaarlijk dat je in Californië kan skiën, want toen wij op woensdag morgen wakker werden stond er een laagje ijs op het dak van Tina en op de picknicktafel. Eventjes wennen, zo wakker worden in de kou, dus snel de kleren aan, motor gestart, kachel aan en de weg weer op. Omdat we ruim in onze tijd zitten hebben we besloten om, voordat we naar Yosemite gaan, Sequoia NP en Kings Canyon NP te bezoeken. Bleek achteraf toch nog wel een stukje rijden, maar daarmee zitten we wel weer in warmere oorden. Helaas was het wegens de droogte niet toegestaan om een kampvuurtje te maken, dus lagen we al om 20:30 uur in bed.

De naam zegt het al; in Sequoia groeien Sequoia's, gigantische grote hoge bomen die daar alleen tussen 5000 - 7000 ft. voorkomen. We hebben een wandelingetje gemaakt naar Sherman's Tree, wat qua volume 's werelds grootste boom is. Het is inderdaad een joekel van een ding en bevat zowat 1500 m3 hout. Daar kunnen we nog heel wat kampvuurtjes van maken... En jawel, op het moment dat je hem niet verwacht is daar dan toch ineens een klein zwart beertje langs de kant van de weg. Gelukkig zagen we deze vanuit de auto, dus van paniek was geen sprake. Kings Canyon was een behoorlijk geslinger langs een mooi riviertje waar we uiteindelijk bij een watervalletje uitkwamen. Wat opvalt is dat het water in al deze bergriviertjes en kreekjes zo ontzettend helder is dat je de stenen op de bodem kunt zien liggen. Van hieruit zijn we direct door gereden naar Yosemite, zodat we op vrijdag al in het park waren. Onderweg nog even een Starbucks meegepakt omdat ze daar altijd zulke fijne WiFi hebben en prompt zit daar wijle Leo Tak achter een laptop met zijn kopje koffie. Echt raar om iemand te zien zitten die als 2 druppels water op hem lijkt. Waarschijnlijk zit hij gewoon de Ubuntu versie van Patience te spelen, want heel veel meer snapt(e) hij toch niet van zo'n apparaat.

Ook Yosemite was weer totaal anders dan voorgaande parken. Wij hebben met name Yosemite Valley bekeken, met enorme grijze bergen, steen- en rotspartijen. Het was alleen wel jammer dat de park rangers de Yosemite Falls hadden uitgezet, dus hebben we het met wat kleinere watervalletjes moeten doen. Ook daar maar even op zoek naar een plekje voor de nacht, maar helaas zaten alle campgrounds op het park vol. Het is tenslotte weekend en mooi weer, dus de Americans trekken er weer massaal op uit. Na ons bezoek aan het park alvast een eindje terug gereden richting San Francisco. Onderweg nog even een pizza gegeten en zelfs als je hier small besteld is het nog veel te veel, maar wel lekker :-)
Uiteindelijk zijn we op een statepark beland voor de nacht. Heerlijk vuurtje gemaakt en we lagen zowaar pas tegen middernacht in bed, dat is afgelopen maand nog niet eerder voor gekomen.

We hadden het briljante idee om naar Half Moon Bay te gaan voor het weekend, net onder San Francisco, maar helaas zat daar alles vol. We hebben behoorlijke stukken gereden en campings gezocht, maar alles zat vol. Er schijnen bosbranden te zijn rondom Lake Tahoe, waar wij vorige week waren, dus mensen trekken nu massaal naar de kust. Uiteindelijk zitten we nu 5 mile van Santa Cruz in een statepark welke gelukkig nog wel plek had. Na 3 uur zoeken ben je het ook wel een beetje zat. Nieuwsgierig als ik (Jasper) ben heb ik zojuist toch even mijn mobiele data aan gezet om te zien dat Kowet met 2-3 heeft gewonnen bij Utrecht. Mijn zaterdagavond kan niet meer kapot!

Na een fijn ontbijtje en een wandelingetje over het strand en de pier van Santa Cruz maar eens een belletje gedaan naar Half Moon Bay Statepark om te horen of ze nog plekjes hebben. Nog 4 was het antwoord en ze doen niet aan same day reservations. Hmm, dan maar een gokje wagen en hopen dat er over een uur nog eentje vrij is, want zo lang is het rijden. Het is zondag dus we denken dat het wel moet lukken en jawel, we hebben geluk! We zitten aan zee, maar een of andere vreemde mist trekt precies over de kuststrook. De temperatuur is prima, maar als je 500 meter landinwaarts gaat is het zeker 10 graden warmer. 'S avonds raken we aan de praat met Miriam en Loyd, een stel van 68 jaar zonder kinderen en al behoorlijk wat rondgereisd. Hele avond gezellig mee gekletst en paar borrels mee gedronken. Zij waren in het bezit van zo'n echte Amerikaanse motorhome, dus daar mochten we ook een kijkje in nemen. Wel lachen hoor, Tina heeft dan nog wel wat bij te leren als ze ooit nog eens zo groot wil worden haha. Maar een super gezellige avond gehad, een hele leuke afsluiting van ons roadtrip avontuur.
De volgende ochtend hebben we Tina schoon gemaakt en weer teruggebracht, na al met al goed 5000 mile gecruised te hebben. Daaaaag Tina, we hebben van en met je genoten, maar nu mag je weer met andere mensen op pad! De eigenaar van Tina was zelfs nog zo coulant dat we het volledige bedrag van het aangeschafte kooktoestel terug kregen. Achteraf bedacht ik me dat er op dat zelfde bonnetje ook nog brandhout stond wat nu ook door hen betaald is...
Nu zitten we weer in een hotel/hostel in San Francisco, waar we nog 2 dagen zullen vertoeven. Waarschijnlijk gaan we morgen naar Alcatraz, want dat schijnt toch wel iets te zijn wat je zelf gezien moet hebben.
Eerst maar eens lekker uitgeslapen vanmorgen nu we weer een normaal bed hebben! Helaas bleek de volgende beschikbare tour naar Alcatraz pas op 14 oktober te zijn, dus die hebben we moeten laten schieten. Wel zijn we in een heel leuk "museum" geweest met meer dan 200 oude flipperkasten, arcade spellen, en andere apparaten waar kwartjes in moeten. Alles werkte ook nog naar behoren, dus hebben we ons daar een uurtje vermaakt. Tevens hebben we van de mogelijkheid gebruik gemaakt om een onderzeeër uit de 2e Wereldoorlog van binnen te bezichtigen. Erg indrukwekkend wat een kleine ruimte en onwijs veel panelen, metertjes, afsluiters etc.

P.s. We vinden het heel erg leuk om jullie reacties te lezen op onze blogs, dus blijf dat vooral doen!!

• 08 Oktober 2014 - 07:36

Jelle:

Yes, als eerste reageren....het was weer leuk om te lezen, ook wij missen tina nu al :). Jammer van alcatraz, je kan er ook naar toe zwemmen, heb ik in een film weleens gezien, al gingen die toen de andere kant op. De volgende keer zullen we de uitslagen eerder sms'en, scheelt weer data. Want de volgende is wel een gevoelig potje!!

• 08 Oktober 2014 - 08:22

Tom Gorsseling:

De ochtend beginnen met een kop koffie en jullie reisverslag.....heerlijk om de dag te beginnen bij Achmea....Ik kijk uit naar de volgende....p.s. hoe is het met het stoppen jasper???

• 08 Oktober 2014 - 11:47

Sanne Nijboer:

Een heerlijke onderbreking van het werk, jullie blog! Wat gaat de reis nu weer naar toe?

• 08 Oktober 2014 - 15:39

Dani:

Hey schatjes! Klinkt allemaal weer erg mooi leuk gezellig en interessant! Wat zien en beleven jullie veel in een korte tijd! Enjoy!! Dikke kus ook van Willie!

• 08 Oktober 2014 - 17:57

Ellen Nijhof:

Klinkt super en veel gezien! Foto's van Yosemite zien er gaaf uit! Jammer van Alcatraz, schijnt wel de moeite waard te zijn, maar gelukkig hebben ze flipperkasten.. ;-) Jullie vooral blijven schrijven, dan blijf ik reageren! xx

• 08 Oktober 2014 - 18:03

Eric Veldhuis:

Erg leuk verslag weer. Hoop dat jullie tina niet teveel gaan missen en hou het vol he jasper, je kan het, groetjes eric

• 08 Oktober 2014 - 18:03

Eric Veldhuis:

• 08 Oktober 2014 - 22:11

Parsy:

Thanx for solving the Alcatraz-mystery! Dankzij jullie weet ik nu eindelijk dat het op een eiland in een baai ligt

• 09 Oktober 2014 - 08:39

Lineke Tak:

Jaaaa, voortaan wel aan alle papa-reïncarnaties vragen hoe ze heten, knoop dat in je eurtjes!
    Hij kon ook e-mailen hoor. Als de beste. Maar wie heeft nu die &:&37389&&&:!:!:!!€€&&& Ubuntu weer ongesteld gemaakt???!!!!

Leuk dat jullie in zo'n motor trucker hebben gekeken! Was vast het hoogtepunt van de reis?! :)

Tot zondag! X

• 09 Oktober 2014 - 08:39

Lineke Tak:

Tot zondag! X

• 09 Oktober 2014 - 16:04

Marco Verhoef:

Leuke verhalen hoor!
    Nu uitrusten voor vervolg van jullie wereldreis, volgens mij is volgende land Cuba.
    Bon voyage.

• 09 Oktober 2014 - 23:04

Michael:

Als ik dit lees begint het bij mij ook weer te kriebelen. Helaas hebben wij onze rugzakken een paar jaar geleden op marktplaats gezet. Maar aankomende week met de kinderen naar Texel zal vast ook genieten worden.
    Groeten vanaf vakkie 11.

• 10 Oktober 2014 - 09:15

Linda En Martijn:

Ha Linda en jasper!
    Leuke verhalen en gave foto's! Ja jaloersmakend!! Geniet er van!

• 10 Oktober 2014 - 17:11

Martine Dragt:

Oh jaloers.... Jullie hebben wel een beer gezien! Hoe ik ook heb zitten speuren in de sneeuw in Yellowstone. Ik heb ze niet gezien. Helaas. Hoeveel doodsangsten ik ook heb uitgestaan in Yosemite, toen ik 's nachts de koelkast deur opende en me de eerder gemaakte macaroni-walm tegemoet kwam die we vergeten waren in de metalen kist buiten de camper te zetten, en ik ervan overtuigd was dat die beren dat ook moesten ruiken en met de de alarmerende filmpjes in mijn achterhoofd van beren die complete campers aan gort trekken op zoek naar eten. Ook daar hebben we ze niet gezien. Gelukkig maar. Maar veilig vanuit een rijdend campertje, zoals jullie, dat had het best gemogen.