Roadtrippin' part 2 - Reisverslag uit Colfax, Verenigde Staten van Linda & Jasper - WaarBenJij.nu Roadtrippin' part 2 - Reisverslag uit Colfax, Verenigde Staten van Linda & Jasper - WaarBenJij.nu

Roadtrippin' part 2

Blijf op de hoogte en volg Linda & Jasper

01 Oktober 2014 | Verenigde Staten, Colfax

Dinsdag 23sept. hebben we wederom redelijk uit kunnen slapen en besloten 's ochtends om nog een nachtje bij te boeken bij 'de boer' aangezien ze daar prima douches hadden en we daar ook nog even een wasje konden doen. 'De boer' liep buiten dus Jasper vroeg of hij nog een beer had geschoten de vorige avond. Toen kwam er een antwoord in een dermate Amerikaans Achterhoeks accent, waar wij van maakten dat hij op zoek was naar een Elk (edelhert) en dat hij niks had gevonden de vorige avond. Een nachtje bijboeken was echter geen probleem. Toen zijn we eerst maar eens het park van Capitol Reef ingereden en hebben daar een wandeling gemaakt van ongeveer 7km door een 'wash' (uitleg van een wash is in 1 van de eerdere verslagen te lezen). Prachtig om te zien wat de kracht van het water met de vormingen van de rotsen en bergen kan doen. We kwamen onderweg nog een stel tegen die vertelden dat bij de 'Chimney Rock' ook een hele mooie wandeling te maken was. Daar hadden we echter op dat moment geen zin meer in en besloten terug te gaan naar 'de boer' voor het nodige waswerk.

De volgende ochtend echter vroeg opgestaan om alsnog die Chimney Rock wandeling te maken. Welke inderdaad zeer de moeite waard was. Eerst een heel stuk de berg op klimmen met een fantastisch uitzicht over het park, en daarna aan de andere kant naar beneden met een hele ronde om de berg. Niet erg dus om vroeg voor op te staan! Na een broodje gehaald te hebben bij de Subway (broodjesketen die je bijna op iedere straathoek in Amerika tegenkomt), hebben we Tina met de neus richting Salt Lake gezet. Elke keer hopen we onderweg een soort van 'diner' tegen te komen waar een serveerster die Sally heet langs komt met een hete pot koffie (mooie fimscene) maar tot dusverre helaas dat tafereeltje nog niet mee mogen maken. Blijven zoeken dus. Eind van de middag kwamen we bij Salt Lake aan, waar we direct al een bizon tegenkwamen, jeetje wat een grote beesten zijn dat. Nog geen 500 meter verder kon je bij een tentje een bizonburger bestellen....dussss.... We vonden een mooi kampeerplekje met uitzicht op het meer, waar we getuige waren van een mooie zonsondergang, die min of meer verpest werd door de vele vliegen en muggen. Jasper is nu even met de auto een rondje aan het rijden met de ramen open om de vliegen uit de auto te verdrijven haha. Morgen maar weer verder denk ik......

En inderdaad we werden vanochtend wakker door het irritante gedrag van zo'n 20 vliegen, die zich blijkbaar nog verstopt hadden in de auto. Eenmaal buiten werd je lek geprikt door de muggen, dus geen discussie mogelijk: in de auto en weg hier!! Tijdens het rijden iedere keer weer afscheid genomen van een vlieg die we netjes via het raam directies gaven terug naar Salt Lake. Richting Yellowstone waren we heel ietsjes verkeerd gereden, waardoor we op weg nr. 34 uitkwamen richting Jackson. Helemaal niet erg want het was een heerlijk rustige weg met een prachtig uitzicht. Een klein, schattig, kronkelend riviertje vind daar ook zijn weg onderaan de bergen. Vanaf Alpine waan je je echter in Oostenrijk, bergen en waarschuwingen voor sneeuwgevaar (echter geen sneeuw te bekennen) en we reden daar langs Snake River. Inmiddels hadden we al bijna 7 uur gereden, maar met zulke uitzichten is dat absoluut geen straf. Rond half 5 kwamen we aan in Jackson en reden zo het park Grand Teton binnen. Hier hebben we een kampeerplekje gevonden bij een klein riviertje, en ditmaal waarschuwen ze voor beren.....da's eigenlijk nog wel iets spannender dan slangen.... Gelukkig staat er een groep met jonge woudlopers tegenover ons ;-)

Vrijdag 26 sept. mijn gedachten gaan even naar Huub die alweer 8 jaar geleden is overleden. Wat gaat de tijd toch snel.... Still be missed!
We rijden vandaag verder Grand Teton in, en gaan eerst op zoek naar een nieuwe camping welke we vinden aan Jackson Lake! Een prachtig meer waar we een paar ansichtkaart waardige foto's maken. Nu op naar onze missie: op zoek naar een beer! We vinden een paar afgelegen weggetjes die we inrijden en zijn optimaal gefocust! Na een paar uur rondgetoerd en rondgekeken te hebben komen we tot de conclusie dat beren maar een fabeltje zijn haha! Echter in 1 keer zien we geen beer op de weg maar een heuse moose!! Wel een vrouwtje want ze heeft geen gewei! Ook super om van zo dichtbij te zien.
Morgen rijden we door naar Yellowstone. Wellicht dat Yogi beer zich daar ophoudt??

De volgende ochtend werden we wakker door het getik van regen op het dak. Toen het iets minder ging zijn we opgestaan en richting Yellowstone gereden. Al snel kwamen we een aantal geisers tegen die mooi waren maar ook behoorlijk stonken. Tevens kruisten een prachtige waterval en geel gekleurde bergen (aha Yellowstone) ons pad. Zo jammer dat het regende, want na een paar foto's iedere keer weer snel de auto in om weer verder te rijden. Ook zijn er een aantal campings in dit park al gesloten, dus hebben we iets minder keuze. Echter wel weer een plekje gevonden, om vervolgens verder te rijden op zoek naar een supermarkt want we hadden bijna niks meer te eten. We vonden een klein camping winkeltje, die niet heel veel keuze had, dus dat wordt broodjes knakworst vanavond of een gebakken eitje. Hopen dat het morgen weer droog is, want de beren blijven met dit weer natuurlijk ook rustig in hun holletjes.
En de Eagles hebben ook met 0-4 verloren van Feyenoord, dus beetje een K-dag! Dan idd maar een borreltje Jelle ;-)

De volgende ochtend naar Mammoth Hot Springs gereden waar we een klein wandelingetje tussen de geisers gemaakt hebben. Die dingen stinken naar rotte eieren, dus heel lang rondlopen hoeft dan ook weer niet. Toen wilden we koers zetten naar het westen van het park, maar die weg hadden ze al gesloten. Dan maar via het Noorden het park uit en ca. 300km omrijden. Veel gereden vandaag met veel regen. We rijden weer richting het Zuiden, en gelukkig komen we aan het eind van de dag eindelijk weer een zonnetje tegen. En zetten Tina op een kampeerplek langs de weg neer. Wel met een douchegebouwtje, wat ook wel weer heel welkom is. Jasper rookt vandaag zijn laatste pakje shag op en gaat morgen stoppen met roken......
Maandag een lange rit voor de boeg, achteraf 715 mile (1150 km.) gereden over een weg waar in principe niet zo heel veel te doen is. Ook qua landschap is het allemaal niet veel, maar dat wisten we van te voren. Nog wel even richting de zoutvlakte gereden waar de snelheidsrecords op land worden gevestigd, maar helaas stond deze al onder water. Wel jammer, anders hadden we Tina even flink de sporen gegeven. Uiteindelijk na 22:00 uur een plekje op een verlaten campground gevonden aan Lake Tahoe, dus maar meteen naar bed. Het positieve aan deze dag is wel dat we eindelijk bij een Danny's hebben gegeten (hadden het er al ruim 2 weken over) en dat hadden we achteraf veel eerder moeten doen. Echt een Amerikaans restaurant, maar met een veel ruimere kaart dan alleen hamburgers. Heerlijke omelet gehad met allerlei groenten, bacon en stukjes vlees. Die doen we nog eens vaker voordat we de VS verlaten.
Na de lange rit van gisteren vandaag maar eens even een rustdagje. Heerlijk even bij Lake Tahoe (6000 ft.) geweest, kopje koffie gedronken en aan de overkant zijn al besneeuwde bergen en pistes te zien. Echt een ski-oord dit, waar in 1960 de Olympische Winterspelen hebben plaatsgevonden. Zou je niet zo snel aan denken in Californië. Erg leuke dorpjes en vroeg in de middag al een prima plekje gevonden aan een riviertje in de bergen.

Ps. Wat betreft de foto's: wij ondervinden nogal wat hinder met het uploaden, niet wetende of dat door de site of de (veelal) instabiele WiFi komt. We blijven ons best doen om ze er op te krijgen en posten gelukkig wel met enige regelmaat foto's op Facebook.

• 01 Oktober 2014 - 19:36

Anitha Wissink :

Hi Linda en Jasper, geweldig om jullie verslagen te lezen!! En wat hebben jullie al vele kilometers gereden en gezien zeg. Super!!! Jullie komen vast nog wel zo'n lekkere grote (knuffel

• 01 Oktober 2014 - 21:01

Patsy:

Wat lees ik nu, het laatste pakje shag is op?!?! Dat wordt dan wel een beetje 'kaal' nadenken onder de sterrenhemel, Jasper! En je moet nog wel ff wachten op de Cubaanse sigaren, alhoewel, die komen nu wel wat dichterbij....... Geniet daarom nog ff van die laatste dagen 'west coast' en het gezelschap van Tina voordat jullie oversteken naar Miami!
    Keep op posting your stories, they're great! Kisssssssss!

• 01 Oktober 2014 - 21:07

Ton Elders:

Hoi vakantiegenieters,
    Heerlijk om onderuitgezakt op de bank jullie belevenissen weer te lezen. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag. Blijf genieten saampjes!

• 02 Oktober 2014 - 15:06

Arthur Geilvoet:

Wat een leuke verhalen, heb ze net allemaal gelezen! Veel herkenbare plekken komen voorbij, oa Yellow Stone vond ik echt geweldig. Ik neem aan dat jullie al een hele rits vogelfoto's voor me hebben ondertussen ;). Enjoy!!

• 02 Oktober 2014 - 22:29

Margot Nijkamp :

Wat een verhalen zeg, geweldig! En echt leuk om jullie zo een beetje te kunnen volgen. Lin die bizonburger onthouden we even voor de eetclub:-). Superlief dat je er op zo'n afstand nog aan denkt om een berichtje te sturen op 26 sept! Hebben je mams ook nog even gesproken in de tent zaterdag. Lekker genieten jullie en voorzichtig met al die spannende beesten. X

• 03 Oktober 2014 - 14:55

Wilma Martens:

Heee globetrotters!! Zojuist al jullie verslagen gelezen. Fantastisch om te lezen, wat jullie allemaal meemaken en zien. Overlevingstip: Voorraad op peil houden, belangrijke onderdelen voor Tina en blijf in de buurt van water :-). Ik blijf jullie met veel plezier volgen. Oh ja, Anita en Jur hebben een zoon Melle. Maar dat wisten jullie al hé. Goeie reis! Kijk alweer uit naar de volgende verhalen.

• 05 Oktober 2014 - 12:35

Eric Veldhuis:

Blijft een heerlijk tijdverdrijf om jullie verhalen te lezen, en jasper veel succes met stoppen, gr. eric

• 08 Oktober 2014 - 18:08

Ellen Nijhof:

Ik zag dat ik een verslag gemist had, dus alsnog gelezen... Nog geen beer! Hoop dat jullie er nog eentje zien, lijkt me een ervaring op zich! Succes met stoppen Jasper! Je kunt het ;-) xx